Terugblik - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Esther Visscher - WaarBenJij.nu Terugblik - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Esther Visscher - WaarBenJij.nu

Terugblik

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 December 2007 | Nederland, Dronten

Toen ik jong was, voelde het leven als een sprookje. Toen ik 'volwassen' werd en het leven leidde zoals het hoorde in onze maatschappij, raakte ik dat gevoel helemaal kwijt. Niets raakte me meer zoals dat vroeger het geval was en het gevoel van sleur en 'dit is het dan' kon ik een lange tijd niet van me afschudden.

Maar met de eerste voet die ik in Zuid Amerika zette (en wat ik bij al mijn reizen altijd weer opnieuw beleef), stroomde de levensvreugde weer door mijn aderen. Avontuur - verwondering - nieuwe indrukken! Als ik reis geniet ik met volle teugen en voel ik 'het' weer. Het hoort bij mij en ik krijg zoveel energie en inspiratie van andere culturen, mensen, de natuur en al het onverwachte waar je mee te maken krijgt. En ik voel me zo 'zelf', zo in balans, zo in een flow. Ik heb het hele jaar met een grote glimlach op mijn gezicht rondgelopen en dat is een heerlijk gevoel.

Ik hoop dat jullie hebben genoten van alle verhalen en dat het jullie inspireert om die dingen te doen waarvan jullie warm worden - want dat is voor iedereen anders. Dat is wat ik jullie toewens voor 2008...

Dit was een waanzinnig jaar met prachtige herinneringen. Het zal wel even wennen zijn om hier weer mijn draai te vinden - maar de start was goed! Kerst met familie en volgende week weer verhuizen naar de Kortekade. Dan rest alleen nog het vinden van een leuke baan en ook dat komt wel op zijn pootjes terecht.

Ik hoop dat jullie een gezellige kerst hebben gehad en ik heb er zin in jullie allemaal weer te zien. Ik heb inmiddels weer een mobiel en ben te bereiken op 06-41401580.

Brightest blessings,

Esther

  • 30 December 2007 - 14:34

    Marja:

    Hoi Es,

    mooi gesproken! En als jij je nou lekkerder voelt als je in een ander land vertoeft, waarom ga je dan niet lekker voor een tijdje in het buitenland wonen?!

    Ik hoop ook voor jou dat je hier je draai weer zult vinden, dat je een leuke baan vindt, maar bovenal gelukkig wordt!
    Hoop je in het nieuwe jaar wel een keer te zien! Kom je maar ff naar rijswijk, want ik zit op dit moment zonder auto ;-)

    Tot Hyve en dikke kus
    marja

  • 30 December 2007 - 15:46

    Constance:

    Hi Esther,

    JIj ook een heel goed jaar gewenst. Weet je.. met de juiste baan en balans in je leven, kun je ook in ons kikkerlandje die 'flow' vinden hoor! Dat wens ik je van harte toe voor 2008. En als die flow toch ergens anders ligt voor jou.. nou, dan heb je lef genoeg om dat te 'pakken' toch??

    Wie weet doe je goede ideeën op als je met je Schepper praat? Hij weet welk doel Hij met jouw leven heeft, welke talenten je hebt gekregen en waartoe.. op een avontuurlijk 2008!

    Heel veel liefs en zegen toegewenst,
    Constance

    P.S. Alle 'oude bekende'Smart'ers en Maersk medewerkers ook een heel goed 2008 gewenst!

  • 30 December 2007 - 16:01

    Wieneke:

    hai esther,
    dus weer helemaal terug?
    met oud en nieuw zit in rotterdam voor dit keertje, dus wie weet zie ik je wel voorbij schuivelen?

    anders, nog een heel goed & gezond 2008!
    groetjes,
    wieneke

  • 30 December 2007 - 19:00

    Gerrit Van Oorschot:

    Hai Esther,
    Het is een kunst en kunde om de balans die je zo mooi beschrijft, te behouden. De balans zal echter steeds anders zijn omdat immers de omstandigheden anders zijn. Het is de kunst om ook hier in het westen een voor jou juiste weg van balans te vinden. Kortom er is een "goede" balans als de keus die je maakt om iets wel of juist niet te doen, helemaal OK voelt.
    Als je het even niet meer weet, dan hoef je slechts te her-inneren wat het gevoel is en je zult het weer herbeleven.
    Ik weet dat je de weg zult vinden naar een voor jouw passende baan. Ook dan is het belangrijk dat je er jezelf goed bij voelt. Kortom de verbinding hebt met wat je doet. Ook al is het op dat moment "slechts" voor het geld.
    Het gaat je gewoon lukken.

    Wanneer ga je beginnen met het schrijven?

    Groetjes en knuffel,

    Gerrit.

  • 30 December 2007 - 21:46

    Marijke:

    Lieve Esther,
    Ik wens jou een goed 2008 en hoop dat je hier je draai kunt vinden met een baan waar je je happy in voelt. Wie weet wat er nog voor je in het vat zit!
    Ben benieuwd waar je volgende (vakantie)reis naar toe gaat! China?
    Liefs
    Marijke

  • 31 December 2007 - 00:39

    Sjoerd:

    yo essie,

    mooi mooi mooi...
    dit is gewoon de noot in aap noot mies,...
    met deze noot ga jij je mies vinden, zo is het leven, verder naar het volgende woord,.....wel blijven onthouden maar focussen op iets nieuws... en altijd proberen het beste eruit te halen....
    komt wel goed met jou...heb ik alle vertrouwen in

    heel veel sterkte en een mooi oud en nieuw en binnenkort maar weer eens vanouds stobben...

    gr Sjoerd

  • 31 December 2007 - 10:25

    Aukje:

    Hoi lieverd,

    Welkom terug! Had ik je toch zomaar in Dronten kunnen spotten met kerst... Ik had ergens opgeslagen dat je nog niet terug zou zijn die dagen, maar dus toch.

    Meissie, met je gevoel als kompas zul je de juiste koers vinden. En die koers is nooit rechtdoor de kortste weg, hebben we inmiddels allebei ervaren. Maar dat maakt het juist zo mooi!

    Ik wens je een fantastische start van 2008, geniet ervan om iedereen weer te zien en als ik een leuke job spot, laat ik het je weten.

    Tot binnenkort,

    veel liefs
    Aukje

  • 03 Januari 2008 - 07:45

    Isabelle:

    He Esther, een jaar lang heb ik je avonturen gelezen. Me iedere keer bewust van het feit dat ik nauwelijks tijd had ze te lezen, jij anderzijds de tijd nam om je ervaringen op te schrijven.... het gevoel van tijd en in het NU leven is wat mij heeft geraakt.
    Ik hoop dat jij jouw Zuid Amerika op ieder plekje in de wereld kunt vinden.
    Ik heb het afgelopen jaar een nieuw wereldburgertje het leven geschonken, Jack! Wat een mysterie is het leven toch!

    Ik wens je al het goede, veel gezondheid en geluk!
    Liefs, Isabelle


  • 04 Januari 2008 - 12:12

    Mard-jan:

    Hoi Esther,
    Misschien moet je een baan zoeken als reisleidster of de nieuwe Floortje Dessing worden.

    jij ook de beste wensen en ik hoop dat je je verhalen blijft schrijven.

    mard-jan

  • 07 Januari 2008 - 09:14

    Tom Utberg:

    Hallo Esther
    Je berichten uit Zuid-Amerika waren interessant. ik wens je verder succes en een gezond 2008 (and beyond that of course)
    groeten - tom utberg (ex p&o nl)
    email : bulautut@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronten

Nog een keer, maar dan een jaar

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2008

Ik mag blijven!!

14 Januari 2008

Weer aan de slag

30 December 2007

Terugblik

08 December 2007

Laatste weken

07 November 2007

Inti Wara Yassi
Esther

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 129952

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2010 - 12 Maart 2011

Hart ophalen in Zuid-Amerika

20 Januari 2007 - 23 December 2007

Nog een keer, maar dan een jaar

28 Februari 2005 - 21 Mei 2005

En het dan gewoon gaan DOEN

Landen bezocht: